<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!-- generator="FeedCreator 1.7.2" -->
<rss version="2.0">
	<channel>
		<title>Wij zijn blij met dit nieuwe kabinet!</title>
		<description>Comments for Wij zijn blij met dit nieuwe kabinet! at http://www.borstvoeden.nl/site , comment 1 to 56 out of 20 comments</description>
		<link>http://www.borstvoeden.nl/site</link>
		<lastBuildDate>Thu, 09 Feb 2012 03:28:14 +0100</lastBuildDate>
		<generator>FeedCreator 1.7.2</generator>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1136</link>
			<description>Hier ook allesbehalve van een leien dakje hoor.
3 Keer op een streng dieet vanwege de allergieen van de jongens. Bij mijn tweede heb ik vaak kloven en spruw gehad en 7 keer een borstontsteking.
Maar &quot;ik ga door het vuur voor mijn kinderen&quot; ook als het de borstvoeding aangaat. - mamatotje</description>
			<pubDate>Wed, 04 Apr 2007 15:45:32 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1131</link>
			<description>Natuurlijk is het een 1 april-grap. Kom op zeg...
Wie kan je nou zo iets gaan verplichten. - Marieke</description>
			<pubDate>Tue, 03 Apr 2007 19:55:01 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1130</link>
			<description>Top Melissa, weet hoe zeer jou dit doet... Ik vind het ontzettend knap en dapper dat je keer op keer je best doet om je argumenten netjes op papier te krijgen!!! Link naar jouw topic (staat trouwens onder borstvoeden): [url=http://borstvoedingforum.nl/site/index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=152&amp;Itemid=40]verhaal van Melissa[/url] - Nynke Bal</description>
			<pubDate>Tue, 03 Apr 2007 19:24:44 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1129</link>
			<description>@Miranda, jij zei &quot;bij jullie zal het allemaal wel goed gaan dus je kan niet van cijfertjes uit gaan die ergens sttan beschreven&quot; , kijk is even &quot;verhalen van ouders&quot; en dan het stukje wat ik geschreven heb. Bij mij is het alles behalve van een leien dakje gegaan en ik heb het hele jaar dat ik borstvoeding heb gegeven er hardstikke hard voor moeten knokken. En ik durf te wedden dat als iedereen net zo ervoor geknokt had als ik dat we die 98% zat halen! Mijn kindje heeft ook kunstvoeding gehad en toch is er haast geen grotere tegenstander van die troep dan ik. En als dat beeld nou is algemeen word, dat iedereen inziet dat kunstvoeding helemaal niet zo goed is voor kindjes komt er een beter borstvoedingsbeleid. En mischien als dat er geweest was waren de hulpverleners rond mijn kraambed beter op de hoogte van borstvoeding waardoor ik mischien wel normaal had kunnen voeden! - Melissa</description>
			<pubDate>Tue, 03 Apr 2007 19:00:07 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1128</link>
			<description>Huh?!

wie zegt dat het een 1 april grap is? - mamatotje</description>
			<pubDate>Tue, 03 Apr 2007 16:04:34 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1127</link>
			<description>Nou gelukkig was het allemaal een 1 APRIL-GRAP.
Maar niet echt een leuke. 
Doe gewoon wat JIJ denkt dat het beste is voor je kindje!
En loop elkaar niet zo op te fokken. - Marieke</description>
			<pubDate>Tue, 03 Apr 2007 13:55:18 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1124</link>
			<description>de mensen die toch nog lopen te zeuren over mensen die kunstvoeding geven omdat het niet lukt of dat er te weinig voedingstoffen in de melk zitten kunnen mensen beter niet zo veroordelen. bij jullie zal het allemaal wel goed gaan dus je kan niet van cijfertjes uit gaan die ergens sttan beschreven. vind ik een beetje belachelijk. laat iedereen zijn eigen keus houden voor bv en kv. ik had zelf graag lang borstvoeding willen geven maar dat lukte niet en zo zal dat ook wel bij meerdere vrouwen zijn
groetjes miranda
 - miranda van bokstel</description>
			<pubDate>Mon, 02 Apr 2007 09:04:47 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1120</link>
			<description>Ik en met mij meerdere. Bijvoorbeeld de Wereld gezondheidszorg organisaties.
Waarom zou melk dat gemaakt wordt omdat de koe een kalfje krijgt beter zijn voor jou kind dan de melk die jij aanmaakt omdat jij een kindje krijgt?!
Laat de natuur zijn gang gaan, echt het is allemaal heel mooi gemaakt en afgestemd op elkaar!! - mamatotje</description>
			<pubDate>Sun, 01 Apr 2007 14:51:35 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1119</link>
			<description>Kan maar 1 ding hierover zeggen; wat een ongelooflijk belachelijk voorstel! Zijn ze helemaal gek geworden?!! Wie zegt dat bv zo goed is??????????? - Ilona</description>
			<pubDate>Sun, 01 Apr 2007 14:42:33 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1118</link>
			<description>Zo!!
En daar sluit ik me bij aan.
Er is een kleine 2 procent vrouwen die niet genoeg voedingsstoffen in hun voeding hebben om hun kindje goed aan te doen laten komen. 2 procent!!! Als je de verhalen moet geloven lijkt het bij de helft van de vrouwen zo te zijn. FLAUWEKUL!! Net wat Debby zegt, regeldagen en te weinig voedingsstoffen is niet hetzelfde. Rond de 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 12 weken, 18 weken en zo elke 6 weken verder, hebben babies last van regeldagen. Houdt niet in dat je niet genoeg melk hebt, houdt enkel in dat je je kleine wat vaker aan moet leggen. Om de 2 uur als het moet ja!! Hier kwamen ze sowieso om de 2 uur, dus ik legde ze tijdens de regeldagen nog wat vaker aan. Vervelend?! Nee, tuurlijk niet, het HOORT ERBIJ!!
Veel tijd aan kwijt?! Niet meer dan een moeder die water af staat te meten, schepjes staat te tellen, flesje zit te geven, flesjes uit staat te koken, steriel op moet bergen. Nee hoor, geef mij die bv maar. 
En nee, het klopt dat kan ik niet door papa, oma, opa of vriendin laten doen. Kost het me daarom meer tijd?! Omdat IK mijn kind zit te voeden en dan dus niet met de stoffer kan staan zwaaien?! Geef papa, oma of op die stoffer en ga er zelf lekker bij zitten. Het is toch JOU kind, niet die van je vader, moeder of vriendin?! 
En of mijn man het erg vind dat hij ons kind niet kan voeden?! Nee hoor, hij kan er andere leuke dingen mee doen. Badderen, (kan ik ondertussen andere dingen doen) met ze wandelen, lekker zitten teuten of wat dan ook.
Echt, ik snap het gemak van de fles niet. 
Ja, je kunt zien wat er in gaat, nou, lekker interessant, ik kan zien wat er uit komt, toch een precies eender graatmeter?
Ik vind het voorstel om te verplichten te voeden ver gaan. Maar niet TE ver. Ik zou ook kiezen voor een verplichte cursus bij VBN of LLL. Door de verloskundige, gyneacoloog of huisarts opgelegd. Stempel van de leidster of contact persoon terug inleveren graag.  ;D 
Waarom zouden ze trouwens niet mogen verplichten om 4 maanden te voeden?! Ze mogen me toch ook verplichten om een gordel te dragen in de auto?! OOK voor eigen veiligheid. Waarom niet 4 maanden uitsluitend voeden voor eigen gezondheid EN die van je kind?!
Nee hoor, we hebben nog veel te leren hier in Nederland!! - mamatotje</description>
			<pubDate>Sun, 01 Apr 2007 14:16:54 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1117</link>
			<description>Ik wilde toch nog even een verlate reactie geven want ik erger me kapot aan de moeders die suggereren dat hun voeding OP was!tuurlijk zijn en echt moeders bij wie dit het geval is maar in de meeste gevallen is het pure onwetendheid en hiermee beledig je ook nog eens de moeders bij wie er ECHT geen voedingswaarden in de melk zat!!!hou toch eens op om het te vergelijken met een KV-baby als je baby niet netjes om de 3 a 4 uur komt!
het is doodnormaal dat een kleine baby om de twee uur wil drinken en 12 voedingen vraagt.en een BV-baby gaat rond een periode van 3 a 4 weken regelen en dan is je melk heus niet OP,er is alleen meer vraag en dat duurt even!
ik ben geen pro-BV/anti-KV moeder maar wil het vooroordeel eens uit de weg hebben, ik wordt er doodmoe van!!! - Debby mv Lynn</description>
			<pubDate>Sun, 01 Apr 2007 11:50:41 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1116</link>
			<description>Ik vind dat ze ouders moeten verplichten om informatie te lezen en zich te verdiepen in de voordelen van bv en in de nadelen van koemelk. Mensen kiezen gewoon standaard voor kv, waarom? Geen idee, het is niet eens in mij opgekomen toen ik zwanger was. Baby's horen borstvoeding te krijgen, het is de natuur.

Als de mensen zich eens goed zouden inlezen dan zou het niet nodig zijn om zo'n wet in te voeren, iedereen zou dan toch spontaan kiezen voor bv  ;D lijkt mij. Je wilt tenslotte het beste voor je kindje.

Mensen kunnen zo druk zijn om goede spullen voor hun baby te zoeken en kopen, dure babykamer, dure wandelwagen, merkkleertjes etc etc etc. De baby boeit het niet of het nou een wandelwagen van â‚¬ 800 of â‚¬ 100 is. Persoonlijk denk ik dat mensen teveel met uiterlijk vertoon bezig zijn. Als je het beste wilt voor je kindje geef je gewoon bv lijkt mij.

LET OP VOORDAT IK EEN LADING OVER ME HEEN KRIJG: UITZONDERINGEN DAARGELATEN VOOR VROUWEN WAARBIJ HET ECHT NIET LEKKER GAAT, ERNSTIG ZIEK ZIJN ETC, UITZONDERINGEN DUS.

Misschien interessant om te lezen, informatie over koemelk. Dit bedoel ik dus met inlezen over de nadelen van koemelk:

[url]http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1175[/url]
[url]http://www.diseaseproof.com/archives/research-dr-campbells-china-study.html[/url]
[url]http://www.notmilk.com/[/url]

Misschien vinden velen nu dat ik doordraaf over koemelk, maar ik weet zeker dat als mensen zich zouden inlezen er meer baby's al bv zouden krijgen, zonder zo'n wet.

Maar van mij mag hij er wel komen hoor! 
Ik vind 4 mnd peanuts...  ;)
 - Hope,</description>
			<pubDate>Sat, 31 Mar 2007 20:37:54 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1115</link>
			<description>Las ergens dat het er om gaat dat mama's zich fijn voelen en dat kinderen met borstvoeding ook onder eczeem kunnen zitten en kinderen met kunstvoeding heel gezond zijn. Andere vergelijking... mensen die ik ken en niet roken gaan dood aan een hartaanval, terwijl er genoeg mensen die wel roken gezond oud worden. Moet iedereen dan maar gaan roken? Of gaan we ons gezonde verstand gebruiken en de kinderen de beste start geven die ze maar kunnen krijgen. Kinderen die borstvoeding krijgen en eczeem hebben, hadden met kunstvoeding helemaal open gelegen! Trek nou niet zo'n zelf rechtpratende conclusie! Het is bewezen dat borstvoeding gezonder is dan kunstvoeding, voor je kind wil je toch alleen maar het gezondste? Controle of je wel of geen borstvoeding geeft, is niet nodig, immers om kunstvoeding te krijgen, moet je een verklaring hebben van een lactatiekundige en daarmee een recept halen bij je arts. Gaat het echt niet of raak je compleet met jezelf in de knoop, roept die lactatiekundige echt niet dat je maar door moet zetten! Ze willen alleen voor elkaar krijgen dat iedere moeder het op zijn minst gaat proberen, met alle mogelijke beschikbare hulp!!!! - Charlotte</description>
			<pubDate>Sat, 31 Mar 2007 15:35:37 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1114</link>
			<description>Het word tijd dat we naar het volk luisteren en in dit geval naar de moeders. Het heeft zoveel voordelen en de kans dat de kinderen een verkeerde pad op gaan zal kleiner worden. Ik ben voor en hoop dat het snel doorkomt. - Harry Potter</description>
			<pubDate>Fri, 30 Mar 2007 18:39:37 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1113</link>
			<description>de moeders die borstvoeding geven en andere moeders veroordelen dat ze kunstvoeding geven moeten wat beter nadenken voordat ze wat zeggen. Ik heb de eerste 2 weken mijn dochtertje borstvoeding gegeven maar ik had niet genoeg voeding. Wat is dan het beste om het te blijven geven en dat ze niet tevreden is en niet genoeg binnen krijgt. Dan zeggen ze dat je ze na iedere borstvoeding bij moet voeden. dat heb ik 1 dag gedaan. Maar dat is niks. Mijn dochter krijgt nu al 4 weken kv en is veel meer tevreden en ze doet het hartstikke goed. En dit kunnen ze toch nooit vastleggen daar in dat kabinet, ieder heeft recht op zijn eigen mening en je hoeft je kind niet op te voeden zoals hun dat willen.
groetjes miranda
overgewicht dat het vaker voorkomt bij kinderen die flesvoeding hebben gehad is ook belachelijk. bij mijn familie hebben ze bijna allemaal kunstvoeding gehad en die hebben geen van allen overgewicht - miranda van bokstel</description>
			<pubDate>Fri, 30 Mar 2007 14:24:40 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1112</link>
			<description>Hoi allemaal,
Ik ben het hier dus ook totaal niet mee eens... ik ben een groot voorstander van borstvoeding en heb ook bij alletwee mijn kinderen borstvoeding gegeven, maar ik vind wel dat moeders vrij moeten zijn in hun keuze. De verplichting vind ik echt niks! Zeker als het om iets persoonlijks gaat zoals borstvoeding. Ik hoop van harte dat dit er niet doorkomt... waar blijft anders je keuzevrijheid als moeder nog?????
Liefs Irma - Irma</description>
			<pubDate>Fri, 30 Mar 2007 13:29:56 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1111</link>
			<description>Ik vind dat iedereen zelf moet beslissen of hij BV of KV moet geven, en als het niet lukt dan kan je je toch melden bij de dokter, er zijn wel andere dingen om je druk over te maken dan te beslissen of je bv of kv geeft.
Zelf heb ik de eerste 2 weken bv gegeven, maar omdat ik niet genoeg produceerde ben ik ermee moeten stoppen, en overgestapt op kv. We zien wel weer wat het wordt. - Ano</description>
			<pubDate>Fri, 30 Mar 2007 11:43:27 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1110</link>
			<description>Ik vind het belachelijk om BV te verplichten. Ik heb zelf hemel en aarde bewogen om mijn 3 meiden BV te geven en als het aan mij had gelegen had de jongste nu 7 mnd nog bij mij gedronken maar het heeft niet zo mogen zijn. Mijn kinderen zijn te onrustig om rustig bij mamma te drinken. Mamma wordt dood nerveus en super onzeker van het huilen en of het nou voeding slapen of weet ik wat is bij de borst happen ze toch wel. Wat normaal is omdat bij mamma drinken niet alleen voor de honger is. Die van mij krijgt nu dus KV en niet dat ik daar blij om ben maar er is wel rust in de tent gekomen en dat is ook wat waard.
en dan word er gezegd dat KV voor een kalfje is ja dat is waar maar als je het rechtstreeks van de koe in je baby giet word je kindje daar echt niet gelukkig voor hoor!! veel te zout veel te vet enz enz. Ja ik ben pro BV en zal een ieder die BV wil geven en waar het niet bij lukt helpen om het te laten slagen maar om het te verplichten nee dat lijkt me ietwat overdreven.xx - esther mv 3 meiden</description>
			<pubDate>Thu, 29 Mar 2007 21:53:15 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1106</link>
			<description>Dat is natuurlijk ook weer deels op te vangen door ook de kunstvoeding op verzoek te geven. Lastige is alleen dat de fles vaak makkelijker drinkt dan de borst, waardoor de zuigbehoefte nog niet helemaal bevredigd is terwijl het maagje al naar tevredenheid gevuld is. Dit zie je soms ook bij baby's die gekolfde melk via de fles krijgen. Het is dus even puzzelen voordat je een speen gevonden hebt die precies de gulden middenweg geeft (dus genoeg voeding om te groeien en zwaar genoeg om zuigbehoefte te bevredigen) - Nynke Bal</description>
			<pubDate>Thu, 29 Mar 2007 13:04:02 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.borstvoeden.nl/site/onderwerpen/borstvoeden/wij-zijn-blij-met-dit-nieuwe-kabinet.html#comment-1105</link>
			<description>Melissa, klopt als een bus wat je zegt! - stofje</description>
			<pubDate>Thu, 29 Mar 2007 13:01:00 +0100</pubDate>
		</item>
	</channel>
</rss>

