Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Wie heeft er zin in een forumuitje? Waar zullen we heen en wanneer???
Kijk in verhalen van ouders voor het topic.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 09, 2012, 07:11:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Een lotus bevalling?  (gelezen 1825 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Melissa
BallenBak
Super Mama

Lief: +1/-0

« Gepost op: April 27, 2010, 11:38:11 »

Ik kwam net dit filmpje tegen op youtube.

Nou kan ik best begrijpen dat mensen willen wachten met de navelstreng doorknippen tot de placenta is geboren, maar ik snap niet waarom ze de placenta eraan laten zitten tot hij er vanzelf afvalt? Iemand enig idee?

Het lijkt mij echt heel vies, dat ding moet toch gaan stinken na een tijdje, en dan heb je de hele tijd zo'n bedorven stuk vlees op je kind zitten.

Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: April 27, 2010, 11:38:11 »

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: April 27, 2010, 11:49:04 »

Zoveel uitleg, maar nog geen uitleg waarom dat dan eventueel beter zou zijn. Wel dat het gaat ruiken en daarom met kruiden en olie ingesmeerd wordt en in een zakje bewaard wordt...

Vaag!

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Jennifer
Mama

Lief: +0/-0

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 03, 2010, 21:27:58 »

http://www.lotusbevalling.nl/index.html

Is vooral een gevoels iets zo snel even gezien/gelezen te hebben

Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 03, 2010, 22:18:49 »

Dank je wel Jennifer! Maakt al een stuk meer duidelijk. Het is nog steeds niet echt iets wat ik zelf zou kiezen, navelstreng en placenta houden er al vrij snel mee op als er geen stimulatie meer komt vanaf moeders lichaam. Iets langer wachten is wellicht nog te overwegen, het gaat nu heel erg snel.

Maar helemaal wachten totdat het er vanzelf afvalt? Als het gaat indrogen, is extra bloed/voedzaamheid/antistoffen al voorbij. Er komt niets nieuws in, die weg is immers bij bevalling en geboorte placenta afgesloten.

Heb er nog wel meer twijfels bij, je moet er dan wel iemand bij hebben die er echt verstand van heeft. Bloedverlies van de baby via placenta is immers ook nog steeds mogelijk.

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: