Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Wie heeft er zin in een forumuitje? Waar zullen we heen en wanneer???
Kijk in verhalen van ouders voor het topic.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 08, 2012, 04:47:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: voddenbaaltje  (gelezen 2066 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jo jo
Zuigeling
*

Lief: +3/-0

« Gepost op: April 08, 2007, 14:45:42 »

Een Mei Tai maken... ?? Men neme twee oude overhemden, twee oude broeken en een oude knoopjesluier... een middagje achter de naaimachine en ziehier het resultaat:

]

Ok, een beetje 'broekig' is de heupband wel, maar 't draagt prima Knipoog

Groet,

Joke

Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: April 08, 2007, 14:45:42 »

mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

Lief: +6/-7

« Antwoord #1 Gepost op: April 08, 2007, 15:07:33 »

Ehhh.....
werkbeschrijving?!

Ohja, leuk om je hoofd eens te zien lol
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #2 Gepost op: April 08, 2007, 15:15:11 »

Idd heel erg leuk om eens de persoon achter de naam te zien!
Maareh... wil je deze blonde doos even uitleggen hoe je zoiets maakt dan? De mouwen van de overhemden (tenminste, neem aan dat...) denk ik wel te herkennen in de schouderbanden... maarja, de rest?

Groetjes Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

« Antwoord #3 Gepost op: April 08, 2007, 16:07:00 »

Woeps!!!

Ziet er HEEL GAAF uit Joke, dat moest ik natuurlijk ook nog even zeggen!!
jo jo
Zuigeling
*

« Antwoord #4 Gepost op: April 08, 2007, 16:54:42 »

Tja, mijn hoofd, dat is 'em dus.... Niet blond zoals je ziet.
En eh... de mouwen van de overhemden zijn in de prullenbak gegaan, dat is het weinige wat ik juist NIET gebruikt heb.

Het 'lijfje' is gemaakt van twee achterpanden van twee (spijkerstof)overhemden van het werk van m'n man. Hij krijgt er jaarlijks een stuk of 5 met lange mouwen en 5 met korte mouwen... Helaas is wel de laatste jaren de kwaliteit een stuk minder, dit was nog van de goeie periode. En de knoopjesluier heb ik gebruikt voor de middelste laag, waar de banden aanvast genaaid zijn. Die zie je dus niet.

De heupbanden zijn uit een oude spijkerbroek van mij, die precies op een hele verkeerde plaats was uitgescheurd en dus niet meer te gebruiken was.
De schouderbanden zijn uit een katoenen/linnen broek van mij, die ik vorig jaar voor een tientje had gehaald om na de bevalling even wat fatsoenlijks aan te kunnen. En nu was 'ie dus (veel) te groot. Om die banden wat lang te krijgen heb ik uit beide pijpen twee stukken gehaald (totaal dus 4) en die in de lengte aan elkaar genaait. En dat is nog aan de korte kant (dus een overhemdsmouw zou m'n rug niet eens halen waarschijnlijk  ;) )

Het gebruiken van een broek is wel lekker makkelijk trouwens, want zo hoef je de uiteinden van de banden niet meer om te zomen, dat is dan gewoon de onderrand van de broek!

Eigenlijk heb ik het zo gedaan om eens te kunnen oefenen. Omdat ik dus nauwelijks naai-ervaring heb, vond ik het wat jammer er direct 'echte' stof (dus waar je voor moet betalen) voor te gebruiken. Vandaar dus dit experiment.
Maar 't draagt eigenlijk wel goed. 'k Heb er heerlijk mee rondgelopen en naar de slager geweest en 'k kreeg er al leuk commentaar op.
Ach, en 't voelt zo leuk te weten dat het eigenlijk een 'vodden'baaltje is ;)

Een werkbeschrijving... die vind je hier en hier in het nederlands.

Groet,

Joke
mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

« Antwoord #5 Gepost op: April 08, 2007, 18:51:06 »

Hij is leuk, ik heb nog een mooie lap badstof liggen, kan ik er misschien iets anders mee doen dan gebruiken voor luiers ;D
jo jo
Zuigeling
*

« Antwoord #6 Gepost op: April 08, 2007, 22:22:42 »

Mmmmm... badstof... zou ik er niet voor gebruiken eigenlijk. Lijkt me a) niet sterk genoeg en b) veel te warm.
Probeer liever een soort van geweven katoen, zoals  in de beschrijving staat:
De drager moet van een sterke stof gemaakt worden, zoals geweven stevige katoen (of denim). Je moet voor de hele drager, inclusief de draagbanden, dezelfde stevige katoen gebruiken. Je hoeft niet echt de hele stevige canvas of spijkerbroekenstof te gebruiken, de stof moet sterk genoeg zijn om een broek van te kunnen maken. Omdat het van katoen is zal het in het gebruik zachter worden en heel comfortabel zitten, terwijl het toch sterk is. De textuur van geweven stof helpt om te voorkomen dat de drager en de banden gaan schuiven of glijden en de structuur van de stof maakt dat de knopen makkelijk losgemaakt kunnen worden. Lichtere stoffen zullen lastig blijken te zijn, omdat ze de neiging hebben om ineen te klitten en de knopen zullen lastig los te krijgen zijn - dus kom niet in de verleiding om ze te gebruiken.

Groet,

Joke

ps... wil je meer over dragen weten, zie het draagdoekforum. 'k Heb naast deze Mei Tai ook een Storchenwiege (een 4.60 meter lange geweven doek om te knopen) en een ringsling. Super handig allemaal. De buggy is zowat de deur al uit, dat 'onding' gebruiken we nauwelijks.

mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

« Antwoord #7 Gepost op: April 09, 2007, 07:20:01 »

Die 4.60 sling heb ik, dat storchenwiegje ga ik naar kijken.
Die sites waar zij naar verwijst heeft die vrouw ook een mei tai gemaakt met badstof. Zolang de binnenkant maar van stevig katoen is moet het wel kunnen toch?
Te warm is wel een punt ja!! Effe verder kijken nog.
Pruim
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Antwoord #8 Gepost op: April 09, 2007, 16:02:11 »

Wat een supergoed idee!

mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

« Antwoord #9 Gepost op: April 09, 2007, 17:59:11 »

ROFL ROFL ROFL

En ik denken dat het om een wieg ging!!

:smile :-\
jo jo
Zuigeling
*

« Antwoord #10 Gepost op: April 18, 2007, 22:27:31 »

Citaat van: mama totje
En ik denken dat het om een wieg ging!!

Eh ??? wieg??? wat bedoel je???
mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

« Antwoord #11 Gepost op: April 19, 2007, 06:50:09 »

Storchen"wiege" ik dacht dat dat om zo'n hangwiegje ging.
Ik heb gisteravond trouwens een mei tai gemaakt, super!!! Nu alleen Kylian nog overtuigen ;D
jo jo
Zuigeling
*

« Antwoord #12 Gepost op: April 19, 2007, 07:14:20 »

Ok, ik snap de wieg-ding...
Maar eh... een MT.... laat zien, laat zien!
Je hoeft jou ook maar iets te laten zien of je hebt het al gemaakt he! Goed man. Bij mij duurde het een maand of wat voor ik de 'moed' had.

'k Ben echt benieuwd hoe die is. Wat heb je ervoor gebruikt??

Groet,

Joke
Annet
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Antwoord #13 Gepost op: April 19, 2007, 07:56:55 »

Een tafellaken van Zeeman. Voor 3.50 lol
En voor de banden een laken van dikke katoenen stof, had ik nog liggen in mijn lappenmand. Was vergeten wat ik er van wilde maken, dus hier maar voor gebruikt ;D
Foto, sja, effe wachten tot morgen ben ik bang. Batterij leeg triest
mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

« Antwoord #14 Gepost op: April 19, 2007, 07:58:34 »

Ohja, groetjes Annet was dat, maar dat had je vast al gezien, verwarrend hoor, twee accounts smile
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: