Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes af te spelen zonder extra codes te plaatsen. Plaats url van het filmpje (youtube, liveleak, etc) in je post en het forum maakt er bij bekijken of plaatsen automagisch een speler van.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 09, 2012, 07:14:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Omslagdoek wagen  (gelezen 1768 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jochemsmama
Super Mama

Lief: +8/-0

« Gepost op: Augustus 21, 2010, 20:36:33 »

We hebben vandaag de kinderwagen opgehaald, maar heb er nog geen wagendeken bij gekocht, vond ik een beetje (heel veel) duur. Heb vanmiddag wel mooie fleece en badstof gehaald om zelf een omslagdoek/deken te maken. Nou vroeg ik me af of iemand misschien een patroon heeft of weet te vinden. Zit te denken aan zo'n omslag, die ook in de maxicosi gebruikt kan worden. Ga zelf wel even googlen nu, maar beter goed gejat dan slecht bedacht  Knipoog

Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: Augustus 21, 2010, 20:36:33 »

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 21, 2010, 22:38:10 »

Heb voor de wagen gewoon eenvoudige fleecedeken gebruikt, fleece wordt snel iets te warm en te zweterig, maar voor de wagen (waar je toch bij bent) vond ik dat niet zo'n probleem. Heb daar geen speciaal patroon voor gebruikt, dus daar kan ik je niet aan helpen, sorry.

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Jennifer
Mama

Lief: +0/-0

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 23, 2010, 19:34:07 »

Gewoon proberen?
Jaimey heb ik onder gewoon laken en dekentje gedaan.
Eventueel bij bv een hartjes deken zo gevouwen dat de deken erin kwam.

Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)
jochemsmama
Super Mama

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 24, 2010, 07:21:00 »

Kan niks gelijks vinden op internet, dus ga het inderdaad gewoon proberen. Neem matrasje als basis en dan komt de rest wel goed.

Stefke
Super Mama

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 24, 2010, 10:11:15 »

Een stiekeme tip (echt netjes is het natuurlijk niet): bloost de pan uit koop een doek naar je smaak in een winkel waarvan je weet dat je makkelijk kunt retourneren en maak hem na. Daarna gekochte exemplaar terugbrengen.
jochemsmama
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 24, 2010, 10:19:23 »

Niet echt netjes, maar wel al in mij opgekomen  bloost de pan uit. Of in winkel maten opnemen, iets netter  Knipoog

knuffel

Anneke
Peuter

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 29, 2010, 18:23:24 »

mijn moeder heeft voor onze dochter een lodger wrapper nagemaakt met aan de binnen zijde flanel en aan de buiten kant een bewerkte katoen, randen afgewerkt met een glimmende bias band.
aan de bovenkant een tunnel met 2 knoop schaten met een koordje(voor om t hoofdje), klitten band er  op en een groot knoopschat voor het gordeltje tussen de beentje.
Ik gebruik m in de fietskar en maxi cosi, maar zou ook in de wagen kunnen, ik heb daar lakentje en dekentje in

jochemsmama
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 29, 2010, 18:32:37 »

Hoi Anneke,

Heb je misschien een foto van de doek opengevouwen? Zodat ik een beetje af kan kijken? Zag dat Hema ook een omslagdoek heeft die gaten voor de maxicosi heeft, ga ik ook maar eens wat beter bestuderen.

knuffel Babette

Anneke
Peuter

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 29, 2010, 18:36:14 »

Hoi Babette,

ik zal er straks of morgen een foto van maken (en uitzoeken hoe hier op te zette)

jochemsmama
Super Mama

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 30, 2010, 20:17:08 »

Super! Foto als bijlage (als die maar klein genoeg is, max 240 kb) kun je bij het plaatsen van een bericht selecteren onder Extra opties, links onder het berichtenvak.

Anneke
Peuter

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 30, 2010, 21:54:26 »

Hier dan de foto's, hoop dat ze te zien zijn.

Niet op het klittenband letten, dat zit er niet goed op, moet er 2 stukjes van af halen en deze bij beide hoeken aan de andere kant zetten (mn moeder had t verkeerd begrepen, maar zo werkt t klittenband niet).
Tunnen boven in met een koordje er door, zodat je t wat meer om t hoofdje heen kan doen (niet met mn modelletje kunnen doen want ze lag te slapen)
knoopschat voor het gordeltje zit er bij de 'echte' niet in. Bij mij is ie wel ff te groot.

Ik heb er nu 1 met flanel, maar als ik nog mooie fleece vind komt er misschien ook nog wel een winter uitvoering.

Tot nu toe ben ik er erg blij mee, in de fietskar en in de auto hoefd ze geen jasje aan, erg makkelijk als ze daarvan uit weer in de draagdoek mag.

jochemsmama
Super Mama

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 31, 2010, 07:36:00 »

Geweldig Anneke, dank je. Jammer dat we geen foto van Evie hebben kunnen zien, kan natuurlijk altijd alsnog  Knipoog

knuffel Babette

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 31, 2010, 10:04:34 »

Dat is handig zeg!!! Ziet er nog leuk uit ook!

knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Anneke
Peuter

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 31, 2010, 12:20:16 »

hier dan Evie, niet in de omslag doek.
LIVE te bewonderen op 2 okt in Amersfoort Cool

jochemsmama
Super Mama

« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 31, 2010, 12:21:34 »

Wat een snoepie! Ik ben er hoogstwaarschijnlijk bij op 2 oktober bij, dus dan ik haar live bewonderen...

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: