Zoals jullie weten maak ik sinds vorig jaar taarten voor de verjaardagen van degenen die erom vragen... Ik heb Nynke beloofd hier een keer een werkinstructie van te maken. Ik weet niet of ik daar genoeg foto's van heb, maar kan het allicht proberen. En vrijdag ga ik weer een taart maken voor de klas van Timo, kan ik daar meteen fotoos van maken.
Deze taarten zijn niet voor mensen met een dieet (maakt eigenlijk niet uit wat voor dieet, want het zijn wel suikerbommen...) Maar er zitten gluten in, eieren, melk, chocola, noem maar op. Ze zijn natuurlijk wel zonder dit alles te maken, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Goed, komt de uitleg:
Ik gebruik een speciale biscuitmix die je zo kunt kopen. Daar doe ik eieren en water bij (volgens recept), dan ongeveer 15 minuten kloppen met de mixer op de hoogste stand.
Dan nog 5 minuten mixen op de laagste stand. Ik doe dat met dit ding:

Daarna 30 minuten in de oven (is wel afhankelijk van de hoeveelheid mix die je hebt. Dan ziet je taart er zo uit:

Met een taartzaag:
snij je je taart door. Zoveel lagen als je zelf wilt. Is je taart wat laag, dan 1 of 2 lagen anders 2 of 3. Gevuld ziet dat er zo uit:

Keer de biscuit om (dus bovenkant wordt onderkant), dan is je nieuwe bovenkant lekker strak.
Dan komen de vullingen, die smeer je op je taart en dan stapelen.
Vervolgens botercrème erover smeren, de marsepein of fondant uitrollen en erover leggen (dat is wel een kunst!) Daar heb ik nog geen foto's van (vrijdag) En verder decoreren.
Het lijkt heel simpel (en dat is het ook), maar ook ik ben een beginneling en er zijn heel veel sites waar je dit allemaal kunt na lezen, met wel duidelijke foto's.
Dit) is er een, hier zit ook een forum achter waar je ook bestellingen kan doen. En een hele hoop howto's.
Veel plezier in ieder geval en ik hoop wat mooie creaties voorbij te zien komen... Voor die van mij kun je hier kijken:
Irina's taartenJus Irien
editing by Snowmiss