Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes af te spelen zonder extra codes te plaatsen. Plaats url van het filmpje (youtube, liveleak, etc) in je post en het forum maakt er bij bekijken of plaatsen automagisch een speler van.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 09, 2012, 07:55:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De borstvoeding  (gelezen 12209 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Melissa
BallenBak
Super Mama

Lief: +1/-0

« Antwoord #225 Gepost op: April 10, 2010, 11:51:22 »

en jij bent ook niet het sidonia type Knipoog
Wat wil je daar mee zeggen!?!?!  wahahahahahhaa wahahahahahhaa

ZOu hij dan ook niet meer last hebben van alleen mijn melk. Ik eet en drink gewoon koemelkproducten, en als ik geen kunstvoeding bijgeef dan heeft hij geen krampen en spuugt hij bijna niet. Alleen lijkt het wel alsof hij nooit eht vol komt te zitten.

Hij ligt nu trouwens echt lekker tevreden te slapen, ik ben blij dat ik net heb doorgezet en niet heb bijgevoed.

EN ik kan ook gewoon even een aantal weekjes de koemelk laten staan en kijken hoe hij daarop reageert. EN productieproblemen heb ik denk ik wel, ik heb niet het idee dat ik echt veel melk heb. .

Heb trouwens net op de nutricia-chat gezeten ( wahahahahahhaa wahahahahahhaa wahahahahahhaa ja echt waar  wahahahahahhaa wahahahahahhaa). Kijken of zij een advies wilden geven over het soort voeding en gewoon uit nieuwsgierigheid wat ze zouden zeggen.

Nou behalve de reclame (over hoe goed nutrilon is, en 'wist je dat Nutrilon immunofortis bevat wat je kindje ondersteund van binnenuit blablabla  oepsiefloepsie), adviseerde zij om niet bij te voeden tenzij echt nodig (wauw , gaf ze daar een goed borstvoedingsgezind advies?) maar als het dan nodig was om te zorgen dat hij minstens tien minuten over 100cc deed, zij dacht dat hij teveel lucht meehapte met de fles. Nog wel gezegt dat ik bijvoed met een BOS (wel helemaal voor haar uitgetypt) maar daar kreeg ik geen reactie op. Maar moest dan gewoon standaart nr1 blijven geven.

Maar heb echt wel hardop gelachen om alle reclame die ze ertussen door gooit over hoe geweldig nutrilon is.  baby

Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Antwoord #225 Gepost op: April 10, 2010, 11:51:22 »

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #226 Gepost op: April 10, 2010, 12:04:32 »

LOL, toch knap dat ze de bijvoeding niet doordrukte!

Het "nooit echt vol komt te zitten" kan waar zijn, maar kan ook zo lijken. Irene wilde alsmaar aan de borst, bleef zoeken, bleef miepen, was alleen tevreden met borst in haar mond. Tevreden met een bijsmaakje trouwens, de onrust aan de borst bleef immers ook parten spelen. Happen/loslaten/draaien/trekken/duwen/twisten/etc. en loskoppelen was geen succes, zat bijna 24/7 met meiske aan de borst.

Je hebt niet het idee dat je echt veel melk hebt, maar luiers zijn gewoon goed gevuld, ontlasting loopt nu lekker door, hij groeit (valt niet af) en daaruit maak ik op dat je blijkbaar gewoon voldoende hebt voor Valentijn.

Hij heeft echter ook een periode meer tijd tussen de voedingen gelaten, dit was zonder bijvoeding toch??? Dat maakt het weer wat minder helder, of je moet in die tijd iets niet gegeten/gedronken hebben wat je daarna wel bent gaan nuttigen (chocolade misschien, zo rond de paas???)

knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Melissa
BallenBak
Super Mama

« Antwoord #227 Gepost op: April 10, 2010, 12:12:57 »

Ikzelf leg de link met chocola niet zo.

Maar ik drink niet echt elke dag melk, dat doe ik bij vlagen. Ik zal proberen de melkproducten te laten staan en kijken hoe hij daarop reageert, hoelang duurt dat voor je effect ziet?

En zijn er meer producten waar hij gevoelig voor zou kunnen zijn?

Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #228 Gepost op: April 10, 2010, 12:26:54 »

Normaal begin je met de drie meest bekende/voorkomende en dat zijn Koemelk, Soja en Kippenei.

Bij darmproblemen zie je vaak met een dag of drie al aanzienlijke verbetering, sommige ukkies doen er iets langer over, hangt ook van de mate van beschadiging darmwand af. Je zou ook een dagboekje bij kunnen gaan houden om te kijken of je verschil ziet in onrust op bepaalde dagen en dan kan je gaan kijken wat je in de dagen ervoor gegeten/gedronken hebt. Bij alle dagen veel onrust, zal je je vinger er op die manier niet snel op leggen, dan moet je eerst kijken of je een betere situatie kan creëren door eerst de bekendste weg te laten.

Er staat natuurlijk een schat aan informatie in het allergieboard, mocht je tijd/zin hebben...

knuffel Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
antoinettez
Moderator
Super Mama

Lief: +16/-0

« Antwoord #229 Gepost op: April 10, 2010, 17:43:06 »

Als je er echt  over denkt om deze ingredienten weg te laten en je hebt vragen , kan je het beste even een draadje open gooien op allergie.

knuffel Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad
Melissa
BallenBak
Super Mama

« Antwoord #230 Gepost op: April 10, 2010, 17:46:21 »

Doe ik knuffel

Melissa
BallenBak
Super Mama

« Antwoord #231 Gepost op: April 10, 2010, 20:58:41 »

hij heeft vandaag niets bijgehad. En aangezien we vandaag dat dieet begonnen zijn krijgt hij dan ook geen kv bij, anders heeft het dieet ook geen zin natuurlijk.

Hij doet het er goed op, hij geeft nog wel steeds hongersignalen aan het einde van een voeding, maar hij geeft soms ook kleine mondjes terug (wat ik toch interpreteer als het vol zitten). Ook slaapt hij goed tussen de voedingen door, hij ligt nu weer heerlijk bij mij te slapen, lekker rustig en geen krampen gelukkig (En de hele dag nog geen windje gehoord).

Toch ergens ben ik wel bang dat die hongersignalen ook daadwerkelijk honger betekenen. Aan de andere kant moet het ook heerlijk zijn voor het manneke om heerlijk te kunnen slapen zonder al die pijn in zijn buikje.

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #232 Gepost op: April 10, 2010, 21:10:18 »

Hey Melis,

Wees nou niet zo bang dat hij ondervoedt raakt, hij groeit voldoende, plast/poept voldoende, ontwikkelt zich goed. Als hij goed blijft aanhappen, krijgt hij alle voeding die hij hebben moet. Met datzelfde goede aanhappen, kan hij de hoeveelheid opschroeven op het moment dat hij daar behoefte aan heeft.

Gun hem even rust en voer daarna weer heel rustig de afzonderlijke dingen die je nu weglaat één voor een langzaam weer terug.

knuffel knuffel

Melissa
BallenBak
Super Mama

« Antwoord #233 Gepost op: April 12, 2010, 12:47:52 »

Meneertje is vanmiddag gewogen, hij weegt nu 4250gram, dus hij is 310gram gegroeid in 10 dagen. Met de wvp overlegt waarmee ik zou moeten bijvoeden (indien nodig), zij raadde friso comfort aan (zij dacht niet aan Allergieën, ook omdat er helemaal geen allergieën voorkomen zowel in mijn familie als in die van Jos (oh bedenk me nu ineens dat jos' vader allergisch is voor gluten). Maar omdat ik dan toch dat dieet volgde kon ik anders ook bijvoeden met omneo hypoallergeen.

Ik laat het even bezinken en beslis wel of ik een pak kunstvoeding HA ophaal of niet.

Valentijn doet het verder goed, hij heeft wel van die momenten dat hij hongerig lijkt te blijven. Voornamelijk in de avond. Poepen is weer minder geworden.

knuffel

antoinettez
Moderator
Super Mama

Lief: +16/-0

« Antwoord #234 Gepost op: April 12, 2010, 13:48:40 »

Hey Melissa,

dit zou betekenen dat hij 217 gram in een week is aangekomen, dat vind ik een heel mooi gewicht.
Veel kindertjes komen in de avond toch vaker ivm het clusteren voor de nacht, dus misschien is dit iets wat je kan aanvaarden wat bij het voedingspatroon hoort.

groetjes Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #235 Gepost op: April 12, 2010, 22:00:57 »

Dat is een lekker gewicht Melissa!!! Hij gaat goed vooruit meis!!! 's Avonds onrust hadden we hier ook wel, het clusteren. Maar is hij nu overdag en 's nachts wel wat rustiger?

Tja de vraag op wel of geen allergieën in de familie... vroeger onderzochten ze dat niet, had je een huilbaby of niet of een magere baby of niet.. De start met Dominiek en nu met Valentijn en de klachten die je omschrijft doen bij mij iets vermoeden, of ik juist zit met dat vermoeden, weet ik natuurlijk ook niet. Had ik maar een voorspellende blik! Het is een kwestie van even uitproberen.

knuffel Nynke

Melissa
BallenBak
Super Mama

« Antwoord #236 Gepost op: April 20, 2010, 13:41:17 »

Ik heb een nieuwe telefoon met een goede camera lol , dus heb hem direct even uitgeprobeerd op valentijn. Hier kun je zien dat hij beter aangelegt is, al is hij hier weer meer aan het tuttten dan drinken. Hij werd net wakker nadat ik de boel leeggekolft had, dus hij heeft de gekolfde melk opgedronken en 'tutte' zichzelf hier in slaap. AL dat geknor wat je hoort is dus Valentijn tong

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #237 Gepost op: April 20, 2010, 14:46:14 »

Dit is inderdaad al een groot verschil!!! Wat een mooie hap zeg!

Om je tepels nog iets meer tegemoet te komen, zou je Valentijn nog iets beter naar je buik kunnen trekken, waardoor het neusje meer vrij blijft en hij niet af en toe hoeft te "trekken" om zijn neus weer uit de krul te krijgen  Knipoog En zo te zien heeft hij zijn hoofdje toch iets gedraaid liggen tov de tepel, rechterneusgat is meer vrij dan linker. Dit kan bij langer drinken/tutten toch pijn gaan geven.

knuffel Nynke

dana-dune
Global Moderator
Super Mama

Lief: +750/-1

TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY

« Antwoord #238 Gepost op: April 20, 2010, 20:53:57 »

Love is in the air! Love is in the air! Love is in the air! Love is in the air! Love is in the air! Zo lief om te zien zeg...

Melissa
BallenBak
Super Mama

« Antwoord #239 Gepost op: April 26, 2010, 12:41:47 »

150gr gegroeit deze week, hij weegt nu 4490gr, hij heeft in totaal 3x nutramigen bijgehad de afgelopen week (70cc per keer). Volgens de WHO-curve buigt hij steeds verder af en zit nu echt op het onderste lijntje.

Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18   Omhoog
  Print  

Ga naar: