Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Wie heeft er zin in een forumuitje? Waar zullen we heen en wanneer???
Kijk in verhalen van ouders voor het topic.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 09, 2012, 07:54:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 18   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De borstvoeding  (gelezen 12209 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
esther mv 4 meiden
Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #135 Gepost op: Maart 19, 2010, 23:05:50 »

Blij datr er nu niets aan de hand was! Denk aan jezelf meis! knuffel

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Antwoord #135 Gepost op: Maart 19, 2010, 23:05:50 »

jochemsmama
Super Mama

« Antwoord #136 Gepost op: Maart 20, 2010, 20:58:48 »

Vals alarm gelukkig. Haha, die situatie bij de griek, hilarisch. Enneh ik vind je ook een stoer wijf, een spuit in je been zetten  Schrik!

knuffel Babette

Melissa
BallenBak
Super Mama

Lief: +1/-0

« Antwoord #137 Gepost op: Maart 23, 2010, 20:15:28 »

Ik wil jullie graag op de hoogte houden, maar er is zo weinig te vertellen.

Ik voed steeds 60cc per dag bij omdat ik het zelf niet helemaal vertrouw, heb nog steeds het afvallen van Dominiek in gedachten en wil absoluut niet dat dit mannetje ook honger heeft.

Toch geeft hij verder geen signalen dat hij honger heeft. Hij is lekker tevreden en drinkt goed. Ik geniet er zo van als hij dan in slaap valt en de tepel loslaat en dan een mond vol met melk blijkt te hebben.

Hij laat nu zelf steeds meer tijd tussen de voedingen, dat vind ik wel jammer want de frequente voedingen zijn wel goed voor de productie. Hij wil nu elke 2-3 uur drinken, ook in de nacht. Clusteren doet hij niet 's avonds, hij ligt nu ook gewoon heerlijk te slapen op mijn borst (en dan borstkas, niet de melkgevende borst tong ).

Morgen moeten we naar het cb en dan kunnen we weer wegen, ik ben erg benieuwd. Ik vind hem er nog steeds ienieminie uitzien, maar hij krijgt nu wel iets meer spek.

Verder heb ik een onderzoek gehad naar het vetgehalte en de calorieën in mijn melk, en dat was bovengemiddelt. de gemiddelde calorieén van mijn melk  waren 80c per 100ml en dat is gemiddelt 70. EN mijn vetgehalte was 5% en dat is gemiddelt 4%. De hoogste uitschieter was zelfs 95c per 100ml. Dus niets mis mee.

Hij plast trouwens erg goed en veel, hij poept nog steeds erg weinig. Inmiddels is het alweer 4 dagen terug dat hij een echte goede poepluier had, nu alleen af en toe een natte scheet zeg maar.

Liefs Melissa

Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)
Melissa
BallenBak
Super Mama

« Antwoord #138 Gepost op: Maart 23, 2010, 20:18:34 »

Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)
jochemsmama
Super Mama

« Antwoord #139 Gepost op: Maart 23, 2010, 20:19:36 »

Klinkt als een tevreden kereltje, Melissa. Ik weet niet meer hoe dat zit met de poepluiers op die leeftijd, vast iemand anders wel. Spannend morgen wegen. Maar volgens mij is het "dik" in orde, je geeft dat kereltje gewoon slagroom zo te lezen.

knuffel Babette

PS Mooie foto's!

Melissa
BallenBak
Super Mama

« Antwoord #140 Gepost op: Maart 23, 2010, 21:01:06 »

Gonneke zegt dat ze de eerste 6 weken eigenlijk elke dag moeten poepen, ik geloof het liefst nog vaker dan dat.

maar ik bedenk me net, kan het zijn dat hij de kv niet goed kan verteren. Hij heeft ook altijd echt hele heftige darmkrampen als hij kv heeft bijgehad, je ziet hem dan ook echt zijn gezichtje vertrekken en dan begint hij hevig met zijn lijfje te draaien, vaak laat hij dan vrij lang luide en stinkende windjes die hij met heel veel moeite eruit werkt.  Dus zou het kunnen zijn dat hij een lichte (zeer lichte) vorm van kma heeft, of uit zich dat dan anders? Hij spuugt trouwens ook vaak nadat hij kv heeft bijgehad bedenk ik me nu.

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #141 Gepost op: Maart 23, 2010, 21:38:52 »

Het zou kunnen Melis, je geeft immers de gewone standaard kv-voeding bij, daar zijn de eiwitten groter dan in de borstvoeding of hypoallergene kv. Overleg anders even met Stefan zodra je Valentijn's groei weet. Als groei nog steeds achter blijft, zou je een dieet (bijvoeding ook verder verknipt dan hypoallergeen) kunnen overwegen.

Normaal is drie poepluiers per dag de eerste paar weken. Met maar een klein beetje bijvoeding zou ik verwachten dat borstvoedingspoep overheerst. Maarja, weet niet hoe dat met zo'n kleintje werkt.

Foto's zijn prachtig Melis!

knuffel knuffel knuffel

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Melissa
BallenBak
Super Mama

« Antwoord #142 Gepost op: Maart 24, 2010, 21:39:48 »

Vandaag een foto genomen van Valentijn (zoals we zoveel doen uiteraard) en ik vond dat hij er wat boller uit begon te zien op deze foto, kan gezichtsbedrog zijn. Ik dacht dat we vandaag naar het cb moesten maar dat is vrijdag, dus dan zullen we zien hoeveel hij is aangekomen, ik ben errug benieuwd. Hij krijgt trouwens op het moment niet meer bij en hij lijkt het er erg goed op te doen, de darmkrampen zijn nu weer voorbij gelukkig alleen nog steeds niet gepoept. ja hele kleine beetjes maar nog geen luier vol.

Erika
Mama

« Antwoord #143 Gepost op: Maart 24, 2010, 22:00:57 »

Wat een dotje zeg!
Enne, gezond onderkinnetje hoor!
Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Antwoord #144 Gepost op: Maart 24, 2010, 22:18:06 »

het lijkt erop dat ie een boller toetje begitn te krijgen als ik naar de andere foto's kijk, fijn dat hij het ook goed doet zonder de fv en dat de krampjes achterwege blijven, geeft je toch wat meer rust..

Op naar vrijdag, naar de weegschaal..

Het is een lekker ventje  Love is in the air!

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #145 Gepost op: Maart 24, 2010, 22:44:43 »

Ik ben benieuwd, nog twee dagen.... je had een "nulmeting" gedaan bij het CB en ik ben ontzettend nieuwsgierig of hij een spurt gemaakt heeft! Ik kan het op deze foto nog niet goed zien, als ze op hun zij liggen is het toch altijd anders dan dat je ze anders op de foto hebt staan.

knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Melissa
BallenBak
Super Mama

« Antwoord #146 Gepost op: Maart 26, 2010, 13:04:04 »

JUBEL JUBEL JUBEL  goei van je! goei van je! goei van je! Kerst Kerst Kerst Cool Cool Cool

Hij is in de afgelopen twee weken........

510 gram gegroeit!

Advies van het cb? Niet meer bijvoeden, net de lactatiekundige gebeld en die zei hetzelfde. HIj zit nu op zo'n 60cc per 2 dagen, dus daar is hij niet van gegroeit.

Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Antwoord #147 Gepost op: Maart 26, 2010, 13:09:54 »

ooo nou met recht een jubelberichtje zeg, kei goed van jou en Valentijn !!!!!!

Nu genieten meid !!!!!!

goei van je! goei van je!

esther mv 4 meiden
Moderator
Super Mama

« Antwoord #148 Gepost op: Maart 26, 2010, 13:11:39 »

WOW Super Melissa!! AL je harde werken beloond!  knuffel

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09
Melissa
BallenBak
Super Mama

« Antwoord #149 Gepost op: Maart 26, 2010, 13:32:55 »

Oh ja, en ik kreeg natuurlijk het geijkte verhaal zoals bij Dominiek.

Hoveel voedingen krijgt hij op een dag?
Geen idee, ik kijk niet op de klok
Maar je weet toch wel ongeveer hoeveel?
Nee niet echt, hant er ook vanaf wat je onder een voeding verstaat?
Ja wat versta jij onder een dan?
Geen idee, ik leg hem aan wanneer hij dat wil en hij blijft aan de borst tot hij zelf loslaat, soms is dat na 10 seconde soms is dat na 2 uur. Dus wat vind je een voeding?
En hoeveel gebeurt dat op een dag dan?
(ik inmiddels zat van het gezeur en noem een getal) ik denk 18 keer
18 keer? maar wat versta je onder een voeding dan?
ja dat zeg ik net, maar goed 18 voedingen dan
En dan begint ze maar te typen op de pc.

JE geeft wel vitk en vitD bij?
Nee
(afkeurende blik) waarom niet?
Ik heb dat overlegt met de lactatiekundige.VitD krijgt hij voldoende aangezien we veel buiten ijn, vitK is voor dat ene kindje op de 200000 die een stollingsafwijking heeft, en aangezien alles wat geen moedermelk is bijvoeding is geef ik het niet bij.
Met een nog afkeurende blik ging ze weer verder typen.

En laat je wel inenten dan?
Ja, hij word wel ingeënt
(verbaasde blik) en gaat weer typen.

Aangezien ik zag dat ik toch de stempel weer opgedrukt kreeg direct ook maar verteld dat we samen slapen en dat ik Valentijn de hele dag bij mij hou en niet weg leg.

De afkeuring droop eraf maar ze zei er niets meer van.

Jee het consultatiebureau tijdperk is weer begonnen! hmmm

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 18   Omhoog
  Print  

Ga naar: