Als ik een wijntje drink dan kolf ik idd.
Maar geldt dat voor een sigaretje ook, dat je dan even niet mag voeden?
Geen idee eigelijk hoe dat werkt, ik durf het ook niet altijd te vragen, ben bang dat ze gelijk op je schieten

Hier wordt niet gelijk op je geschoten hoor! Zoals ik in mijn berichtje ook al zei, één glas kan prima als je kind een uur of drie/vier later weer komt om te drinken. Dan is de alcohol al weer uit je bloed. Dan hoef je dus eigenlijk ook niet te kolven en weg te gooien. Alcohol is transparant, is het uit je bloed, dan ook uit je melk.
Wat roken betreft, tja ik heb het zelf niet kunnen laten en weet dat borstvoeding van een rokende moeder nog steeds veel beter is dan helemaal geen borstvoeding en dus wel kunstvoeding. Niet om het te stimuleren, we weten allemaal wat het met je kan doen. Maar ik weet ook hoe moeilijk het is om het te laten..
Drank direct geven om beter te slapen? Werkt veelal averechts en legt vrij veel belasting op de niertjes en de lever. Die organen zijn nog zo pril, die kunnen nog niet zoveel hebben. Ieder zijn eigen keuze en mening, maar het is niet iets om zo online te roepen (er zijn voldoende mensen die het klakkeloos als tip overnemen, denken dat het geen kwaad kan omdat ze het ergens gelezen hebben)
De meesten hier denken wel goed na, maar er zijn ook nog voldoende gasten die ook mee kunnen lezen. Wij van borstvoeden.nl en borstvoeden.nl doen ons best om goede informatie te geven. Dat betekent ook dat wij uitspraken soms begeleiden met een note van het beheer.
Niet om iemand af te branden, of te veroordelen, want de meesten van ons weten als geen ander dat je soms dingen doet omdat je niet anders meer weet... Wij proberen in gesprek te blijven om juist de helpende hand te bieden. We zijn geen van allen perfect, maken allemaal fouten/vergissingen.
Laten we allemaal even voorzichtig zijn met wat we plaatsen op het internet en rekening houden met wie er allemaal mee kan lezen.

Nynke