Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes af te spelen zonder extra codes te plaatsen. Plaats url van het filmpje (youtube, liveleak, etc) in je post en het forum maakt er bij bekijken of plaatsen automagisch een speler van.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 09, 2012, 08:32:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Onvoldoende melk , nu dat ik weer aan het werk ben ...  (gelezen 1798 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
AW
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 13, 2010, 14:29:52 »

Oh sorry, weet nog niet goed hoe het hier werkt  bloost de pan uit

Oke dan blijf ik nog even doorgaan met die spray.. Op niet werkdagen ( zijn 4 dagen ) dan merk ik helemaal niets van dat ze honger oid heeft ... Ze krijgt dus wel voldoende binnen !! Luiers zijn goed nat, en poepen doet ze wel 3  tot 5 keer per dag  hmmm

Ik heb nu weer de speen van Dodi gekocht tot 4 maanden, moet hem alleen nog uitproberen, heb overlegd met de drogist en die mevrouw zei dat ze dat zo ook vroeger had gedaan, dan gewoon weer de kleinere speen en anders op een hele andere fles overstappen.. Eerst dit dus proberen, aangezien ze wel aan deze fles gewend is  smile

Kolf doet het volgens mij prima, ga als het lukt een andere uitproberen, heb al iets meer melk dan eerst ...

Xx,
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 13, 2010, 14:29:52 »

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 13, 2010, 17:59:42 »

Klinkt goed!!! Het zou mooi zijn als ze er voortaan minimaal tien minuten over doet, voordat ze de fles met 200 leeg heeft. Best kans dat ze dan ook genoegen neemt met minder melk. Als het makkelijk naar binnen stroomt, drinken wij ook veel meer dan als we er meer moeite voor moeten doen!

Je hoeft niet persé een andere kolf uit te proberen, een ventieltje voor je kolf is vaak niet duur, maar wel de moeite waard om die voor reserve in huis te hebben, dan kan je ééns in de zoveel tijd kijken of het met het nieuwe ventieltje/flapje beter gaat.

Groetjes Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 13, 2010, 19:58:00 »

Hopen dat ze met de nieuwe speen er langer over doet en ze eerder verzadigd is , dat ze dan misschien met minder ook tevreden gaat zijn..

Die flapjes van de kolf kunnen vaak ongeziens wat slijten door het uitkoken, je moet ze dan echt eventjes loshalen en goed bekijken, er zitten ooit haarscheurtjes in of de randjes " brokkelen"  wat af, nieuwe ventieltjes kan je bij de thuiszorgwinkel oid kopen..

Groetjes Nicole

AW
Zuigeling
*

« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 15, 2010, 16:01:41 »

Als ze alleen maar flesjes met BV zou drinken , hoeveel moet ze dan gemiddeld drinken ? En mag je BV uit de vriezer bij elkaar mengen van 2 verschillende dagen ?? Gister voor het eerst gepureerde watermeloen gegeven, viel in de smaak  das lekker! Leuk hoor !!

(K)
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 15, 2010, 21:49:46 »

Voor het gemiddelde bestaat een rekensommetje, dat had iets te maken met 150 milliliter vermenigvuldigd met het gewicht van je kindje en dan gedeeld door het aantal voedingen wat ze gemiddeld drinkt. En dan natuurlijk de komma plaatsen waar hij het meest logisch is hahaha

Je mag wel voeding van verschillende dagen ontdooien en dan bij elkaar doen hoor! Je mag alleen geen voedingen van verschillende dagen samen invriezen, invriezen dient binnen 24 uur te gebeuren namelijk.

Wat leuk dat de watermeloen goed in de smaak viel! Mijn meiden vonden dat ook altijd lekker! En nog steeds trouwens!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
AW
Zuigeling
*

« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 18, 2010, 10:54:49 »

M'n dokter zei dat ik misschoen moet stoppen met de BV omdat ik zo moe ben/blijf .. Het vraagt veel van je lichaam zegt ie ( is ook zo ) Maar ik wil dat helemaal niet  Nja dat had anders gekund! M'n dochter drinkt 's-ochtends nu altijd zo weinig, hoe kan dat komen ? Ben ook al met verse hapjes begonnen , leuk hoor  smile Gepureerde watermeloen, perzik met melk en sperzieboontjes met wat melk, allemaal een succes  goei van je! Sperziebonen eerste hapje niet maar daarna wel !!

Zo leuk !!
Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Antwoord #21 Gepost op: Augustus 18, 2010, 11:22:57 »

bv is niet altijd een reden voor vermoeidheid he, wat denk je van onderbroken nachten, misschien een extra vitaminepreparaat erbij nemen voor wat meer energie, ijzer nog eens na laten kijken na de bevalling?....en op vrije dagen gewoon ff mee gaan liggen als je meisje gaat slapen...helemaal geen schande hoor... Knipoog

Je meisje gaat ook steeds efficienter drinken, kan soms al in 5 minuten klaar zijn, dus voor jou misschien kort/weinig drinken maar voor haar buikje vol...

Leuk he die ervaringen met hapjes geven, die snoetjes die ze ooit kunnen trekken.. love

Waarom doe je overal melk doorheen als ik vragen mag ?

Groetjes Nicole

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #22 Gepost op: Augustus 18, 2010, 12:12:00 »

Stoppen met de borstvoeding (middelste toen ze vier maanden oud was) scheelde geen drol in mijn vermoeidheid! Het is gewoon zwaar om moeder te worden/zijn en je hebt bijna geen tijd voor jezelf, voor je eigen ontspanning en slapen wordt ook een luxe! Vergeet ook niet dat je nog steeds bezig bent met ontzwangeren, je lijf heeft een topprestatie geleverd!!! En mag dus best even moe zijn!

Jammer dat je huisarts dit op het geven van borstvoeding afschuift! Ja het geven van borstvoeding kan je wat loom maken (hormonen die vrijkomen) maar dat maakt het inslapen ook een stuk makkelijker! Na het geven van een flesje aan mijn middelste, had ik vaak lang nodig om in slaap te komen, maar ook na het even snel opzoeken van het speentje en dat weer teruggeven... Mijn ervaring is (en ik heb dus beide kanten meegemaakt) dat de borstvoeding het alleen maar makkelijker maakt! Je slaapt snel weer in, je ukkie is snel weer stil en als je eventueel samen slaapt, mis je nog veel minder slaap dan als je er uit moet.

Er zijn trouwens ook wetenschappelijke onderzoeken geweest die aantoonden dat moeders die borstvoeding gaven effectief meer slaap kregen en beter uitgerust waren dan moeders die geen borstvoeding gaven.

Groetjes Nynke

AW
Zuigeling
*

« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 18, 2010, 12:24:29 »

De " melk "  die ik er doorheen doe is wel BV  Knipoog Ik heb het boek Opperdepop van de AH gekocht en daar staat dat in...  hmmm

Ik ga ook bloed laten prikken en was niet van plan om al te stoppen met de BV !! Wil soieso minimaal een half jaar, maar denk zelfs nog wel langer, het is zo makkelijk !

Dus dat " minder " drinken 's-ochtends zegt echt niets  Wat Wat? Wat?
jochemsmama
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 18, 2010, 13:03:41 »

Als "minder" drinken betekent dat ze korter drinkt, dan kan dat alles te maken hebben met efficienter en dus sneller drinken. Dus daar zou ik me niet al te druk over maken.

Geef je bij de verse hapjes ook nog de borst? Mocht je het idee hebben dat je voeding minder wordt door het bijvoeden kun je natuurlijk altijd eerst voeden en dan de verse hapjes. Leuk he, de reactie op het gezicht van je kleintje bij nieuwe smaken. Smelt ik altijd weg.

Groetjes, Babette

AW
Zuigeling
*

« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 18, 2010, 13:10:02 »

Ik geef het gewoon tussendoor ... Eerst dronk ze 10 minuutjes per borst of de 2e borst een minuut of 5 maar nu is het een kleine 10 minuten en dan ook maar 1 borst en misschien daarna na lang aandringen hooguit 2 minuutjes met tussenpozen aan de andere borst  Wat Wat? Wat?

Zo leuk ja die hapjes, gister haar gezicht met het eerste hapje Sperziebonen  Haha wat een lol Ha ha ! Zo leuk ! Hebben jullie ervaring met de Babycook ? Ik doe het nu allemaal vers in een pannetje, maar misschien is dat handig ?
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: