Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Wie heeft er zin in een forumuitje? Waar zullen we heen en wanneer???
Kijk in verhalen van ouders voor het topic.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 09, 2012, 07:59:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1 kant kolven  (gelezen 2020 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Elly
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 23, 2010, 08:24:41 »

Hoi  Nynke,

Ik denk dat ik zelf heel onzeker wordt als ik nu weer live ga voeden, Manouk valt onder het drinken regelmatig in slaap en bij de fles weet ik hoeveel ze gehad heeft. Ze heeft in het begin in het ziekenhuis gelegen omdat ze te weining binnen kreeg. Ze moest toen 2 dagen aan de sonde. Ik ben bang dat dit weer gebeurt en het lijkt me heel intensief om nu over te gaan op live voeden. En omdat ik er nog 2 heb lopen heb ik er denk ik niet voldoende rust voor dit weer op te pakken. Daarbij komt dat ik schijnbaar hele moeilijke tepels heb, alle 3 konden ze er weinig mee.
Ik baal er ook wel van dat het bij mij niet wil en dat het zo moet, maar het is niet anders.

Manouk is voor ons de laatste als het aan ons ligt, dus ik zal nooit ervaren hoe makkelijk en mooi het live voeden is. Helaas!!

Groetjes Elly
« Laatste verandering: Augustus 23, 2010, 08:27:02 door Elly » Gelogd

Moeder van 2 lieve jongens: Theo (2001) en Matthijs (2005) en ons lieve meisje Manouk (15-06-2010).
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 23, 2010, 08:24:41 »

jochemsmama
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 23, 2010, 10:13:30 »

Hoi Elly,

Vind het in ieder geval super van je dat je al 10 weken kolft voor je kleine meid! Je mag terecht trots op jezelf zijn.

knuffel Babette

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 23, 2010, 16:43:45 »

Ik snap het wel hoor Elly, ik vind het zo knap dat je blijft kolven!!! Het is toch dubbel werk, velen zullen dan al snel overtappen op de kunstvoeding, je verdient alle eer!!!

Aan de vorm van je tepels zou het niet mogen liggen, de tepel is in principe alleen een richtpunt, om te drinken moeten ze tepel én tepelhof in hun mond hebben. Sommige vrouwen krijgen het verkeerde advies voor hun bouw, buik tegen buik is 9 van de 10 keer een hele goede positie, maar soms moet je een andere houding aanhouden, het hangt er vanaf waar je tepel + hof naar toe wijst.

Die onzekerheid herkennen we allemaal wel denk ik, we hebben nou eenmaal geen maatstreepjes op onze borsten staan én ook niet op ons kind. Maar je kunt heel veel afleiden aan de luiers, het gedrag (wat nu een stuk sterker is dan toen ze net geboren was) en de groei.

Niet om te pushen hoor, zo te horen heb jij een weloverwogen beslissing genomen en het gaat om jullie welbevinden! Maar gun je het live voeden gewoon...

knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: