Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes af te spelen zonder extra codes te plaatsen. Plaats url van het filmpje (youtube, liveleak, etc) in je post en het forum maakt er bij bekijken of plaatsen automagisch een speler van.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 08, 2012, 04:15:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: morgen editie nl  (gelezen 2848 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Myrthe
Peuter

Lief: +0/-0

« Antwoord #30 Gepost op: Oktober 01, 2008, 08:38:51 »

ik ben het nu aan het kijken! via uitzending gemist!

Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Antwoord #30 Gepost op: Oktober 01, 2008, 08:38:51 »

superlynn
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #31 Gepost op: Oktober 01, 2008, 08:50:56 »

Hi,

Ik ook net gekeken via uitzending gemist.
Lijkt me wel raar jezelf terug zien op tv.
Ik heb wel postzegels gekocht  bloost de pan uit ik wist niks af van boekjes ofiets. Ik koop ze omdat kindjes bij mij aan de deur komen vragen of ik ze wil.
X

Myrthe
Peuter

Lief: +0/-0

« Antwoord #32 Gepost op: Oktober 01, 2008, 09:01:37 »

Wat een idee gewoon in bed leggen zal wel moe zijn... doh

Hier werkt dat dus echt niet. Als ze echt heel erg moe is (of overprikkeld) leg ik haar altijd even aan en dan slaapt ze zo in. Dan legt ik haar in bed en slaapt ze lekker door. Niks geen huilbuien voor nodig.

Ik ben het met jou eens hoor Nynke, huilen heeft een oorzaak en die moet je eerst vinden.

She
Peuter

Lief: +1/-0

« Antwoord #33 Gepost op: Oktober 01, 2008, 10:51:51 »

Als het goed is (en dat is nog niet bij alle CB's goed geregeld) krijg je voorafgaand aan deze "aanpak" wel een huisbezoek
Oeh, als ik dat zo lees, dan ben ik heel bang dat er heel wat CB's zijn die dat dus inderdaad niet goed gaan regelen door geldgebrek, desinteresse, of overmoedig zelfvertrouwen dat ze dat niet nodig hebben...

ik zou liever zien dat ze als richtlijn dat huisbezoek én het leren kijken/luisteren/begrijpen van de signalen van je kind zouden invoeren. Herken je die eenmaal, zal je je kindje eerder in de draagdoek bij je nemen, of als je kindje juist geen draagkindje is, eerder op bed leggen. Dan is langer dan een kwartier miepen al helemaal niet nodig! Ik zeg expres miepen, want krijsen en overstuur is in mijn optiek absoluut iets wat je moet voorkomen!
He-le-maal mee eens  dit is okee
(Ik heb nu een miepende peuter in een bedje gezet, al was het maar uit zelfbescherming... Ik ben er al de hele ochtend mee bezig.
Boos ja!   ik bennie gek ik ben een vliegtuig!

Nog even en ik ga zelf weer mee janken

She, mem van A (2006) en R (2008)
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #34 Gepost op: Oktober 03, 2008, 09:14:29 »

Hey Sheila,

Hoe gaat het nu met je miepende peuter? Kan dat fiks frustreren he? Even wegzetten en zelf weer tot rust komen, kan de omslag betekenen. Jij rustiger... en dus blijft die peuter ook iets rustiger, je kan duidelijkere signalen geven en je kind gaat daar ook op reageren.

Ik heb Irene ook een paar keer (met pijn in mijn hart, want wilde haar graag toch troosten) in haar bedje of in de box gezet. Ze kon zichzelf daar geen pijn doen en ik kon heel even tot rust komen. Al was het maar één kop koffie naar binnen gieten terwijl ik vanuit de tuin naar haar keek... Voor mij was het max vijf/tien minuten, tenzij ik dan nog steeds niet rustig genoeg was. Kon ik zelf niet tot rust komen, belde ik de buuf... die nam dan Irene heel even over, zodat ik ook nog even kon proberen te ontspannen onder de douche.

Gelukkig beschermt ons moederinstinct ons vaak op tijd. Onze grens is dan in zoverre bereikt, dat we toch ons kind even wegzetten of overdragen... om zelf tot rust te komen en weer een verse start te kunnen maken.

knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #35 Gepost op: Oktober 03, 2008, 12:30:23 »

Nynke, ik herken dat wel hoor!
Ook als ik met Debbie heel wat te stellen heb. Ik heb geregeld dat ik even naar boven vlucht of inderdaad even buiten uit ga sta blazen. (een aantal keer heel diep zuchten) Als ik dan gekalmeerd ben kan ik ook beter nadenken hoe ik haar verder aanpak/begeleid.

Wat dat betreft is Nele nog een makkie.
Genoeg slaap, op tijd bij mama drinken, op tijd wat anders te knabbelen en genoeg aandacht en ze lacht altijd! (en het diëet goed volgen natuurlijk)

She
Peuter

Lief: +1/-0

« Antwoord #36 Gepost op: Oktober 03, 2008, 20:39:41 »

Och, die peuter heeft wat last van moodswings... Helaas heb ik dat ook wel eens, en helaas kan ik dat niet altijd verbergen.
Maar bij hem is het volgens mij wel vnl. de leeftijdsfase waar hij in zit. Vannácht was het (ná borst  huh? ) weer gillen, tieren, trappen...
Hij lag bij ons in bed en liet zich níet troosten. Toen is pappa met de moed der wanhoop met  de trein gaan spelen (pedagogisch volkomen onverantwoord om 2 uur 's nachts) en meteen was het over. Geen pijn dus  hmmm Na de trein nog een boekje en toen kon pappa weer gaan slapen...
Vanavond: kind bekaf, niks willen en al helemaal niet slapen. Brullen dus. Uitgelegd dat het bedtijd is etc, trein welterusten gewenst en toch maar weg gegaan (ik kan slecht tegen het gebrul en het houdt niet op als ik aandacht geef).
Net toen ik er naast wilde gaan zitten met een boek (na wc en R. verzorgen), was het stil.
Dat is nog steeds een soort R&R met laten huilen wat ik dan doe. Of puppytraining zo je wilt  Knipoog
En ik voel me er niet schuldig over  lol

(voor echte noodgevallen ligt hier achter een rij boeken ook nog een pakje sigaretten van vorig jaar  wat zeggie? )

She, mem van A (2006) en R (2008)
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #37 Gepost op: Oktober 03, 2008, 21:12:56 »

hahaha steek er ééntje op en je bent gelijk weer genezen... wat zullen die droog zijn ondertussen!

Als er geen pijn (wel willen spelen is meestal geen pijn) in het spel is, geen honger (net gedronken) dan komt bij mij de ellendige groeispurt in gedachten. Te onrustig om te slapen, maar ook te moe om echt vrolijk te zijn. Overdag te moe omdat 's nachts niet lekker geslapen is, klein beetje vicieuze cirkel, maar gaat echt weer over als spurt over is.

Haha R&R... heel omstreden met alle publiciteit nu... maar soms hebben kindjes even huilen wel nodig om afscheid te nemen van de dag. Alleen geen 15-30 minuten naar mijn idee... Even naar toilet en wat te lezen/drinken pakken moet kunnen terwijl uk ligt te huilen.. je bent immers druk bezig je klaar te maken om bij hem te gaan liggen.

Renée had ongeveer acht minuten nodig om afscheid te nemen, niet compleet overstuur, maar gewoon mekkeren en wat huilen. Viel dan met dikke glimlach in slaap (camera op bedje gericht, hoe bedoel je bezorgd... hihi)

Ik ben niet anti R&R, er zitten zeker goede punten in. Maar alleen de duur... en de manier waarop... tja, dat vind ik niet passen bij een klein ukkie wat nog absoluut geen tijdsbesef heeft.
Renée is ondertussen ruim drie en snapt echt wel als ik zeg dat ik nog even mijn drinken op drink, zus laat plassen en mijn tanden poets, ik nog minimaal een kwartier weg ben. Ze draait zich dan ook rustig om, in de wetenschap dat ik er straks wel lig. 

Sheila, je voelt zelf heel goed wat jouw kind wel/niet aan kan, en wat hij wel/niet nodig heeft. Misschien toch tijdelijk weer een extra middagslaapje? Hier heeft Renée een aantal maanden niet meer overdag geslapen, maar de laatste paar weken heeft ze er toch wel weer regelmatig behoefte aan. Even een uurtje... dan wakker maken en 's avonds wel iets meer moeite met inslapen, maar ze slaapt wel rustiger dan zonder middagdut.

Blijf van dat pakje af he!!!!

knuffel

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: