Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Wie heeft er zin in een forumuitje? Waar zullen we heen en wanneer???
Kijk in verhalen van ouders voor het topic.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 07, 2012, 07:11:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Koken met borstvoeding....  (gelezen 1695 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Gepost op: April 22, 2010, 09:21:30 »

Het wordt echt gedaan, hier een moeder die kookt met borstvoeding :

http://www.ad.nl/ad/nl/1003/Jouw-Wereld/article/detail/478362/2010/04/22/Britse-vrouw-kookt-met-eigen-moedermelk.dhtml

Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: April 22, 2010, 09:21:30 »

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: April 22, 2010, 09:34:39 »

Ja waarom ook niet??? Mooiste is als de moedermelk niet te erg verhit is geweest, heb je ook nog alle voordelen van de antistoffen!

Zouden jullie het eten??? Als je zeker wist dat de moeder vrij was van overdraagbare aandoeningen? Ik heb het al gedaan, maar wist in dat geval wel van welke moeder de melk afkwam zodat ik zeker wist dat ik geen sporen van allergenen binnen zou krijgen.

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Antwoord #2 Gepost op: April 22, 2010, 10:00:27 »

ik dat ik er ook niet afkeurend tegenover zag staan, en dat broodje op de wbw heb ik toen ook een stuk van gehad.....

Stefke
Super Mama

Lief: +0/-0

« Antwoord #3 Gepost op: April 22, 2010, 11:29:14 »

Van mijn eigen melk is nog tot daar aan toe, al wil
ik dat mijn man ook niet aandoen....

Maar moet zeggen dat ik ook griezel bij het idee van die moedermelk- bank... bloost de pan uit

nee dus... Sorry...
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #4 Gepost op: April 22, 2010, 11:43:09 »

hihi was mijn eerste gedachte ook hoor! Maar na me er in verdiept te hebben, denk ik er toch anders over. Van een koe drink ik immers ook, ken die hele koe niet, sterker nog, het komt van heel veel verschillende koeien af.

Gesteriliseerd of gepasteuriseerd wordt het met koken ook. Maar kan me dus wel indenken dat je het niet wilt.  knuffel

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
yfke
First class twat!
Forum Admin
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #5 Gepost op: April 22, 2010, 13:06:39 »

pfoee een nadenkertje, kom ik nog op terug

Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.
yfke
First class twat!
Forum Admin
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #6 Gepost op: April 23, 2010, 21:42:19 »

Ik blijf twijfelen ergens denk ik, je dirnkt ook koemelk, waarom dat niet, maar daar tegenover staat dat die melk wel bewerkt is en zeker vrij van ziekte is etc. en die garantie heb je bij een mens niet altijd en dus  brengt dat toch meer risico mee denk ik. Als het van mezelf zou zijn dan zou ik het denk ik wel proberen, puur omdat ik gaar wil weten wat mijn kindje dan binnen zou krijgen.

Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: April 23, 2010, 22:09:15 »

Op het moment dat er mee gekookt wordt, wordt het ook gesteriliseerd  Knipoog en zoals ik al eerder zei:
Citaat
Als je zeker wist dat de moeder vrij was van overdraagbare aandoeningen?

De moeders die donor zijn voor het moedermelknetwerk hebben onderzoeken moeten ondergaan, bloedtesten bijvoorbeeld. Hun melk wordt ook nog eens gepasteuriseerd zodat het echt veilig is voor de ontvangende moeder/kind. Donormoeders mogen niet roken, geen alcohol gebruiken en ook medicatie is aan banden gelegd. Als die melk gebruikt wordt??

Ik denk dat vooral het gevoel dat moedermelk iets van jezelf is, iets unieks van jezelf voor je kind, iets intiems, dat dat mensen tegenhoudt om moedermelk van een ander te gebruiken. Een koe is vrij anoniem, het is een dier en je hebt er geen band mee... de melk die daar vandaan komt, is vrijelijk te gebruiken.

Moedermelk is voor ons vloeibaar goud, als we al wat overhouden, gooien we het met heel veel moeite weg. Als het in de vriezer ligt en overdatum is... gooien we het nog niet weg, of met heel veel moeite. Heb zelf nog melk in de vriezer liggen die 4,5 jaar oud is... gooi het ook nog niet weg! Zeker niet omdat dit de laatste melk is die er ooit nog eens in zal liggen, de kans dat ik ooit nog eens een kind aan de borst krijg is kleiner dan klein.

Het is te eigen, te intiem, te belangrijk voor ons... om zomaar iets te nuttigen wat gemaakt is van die kostbare moedermelk die eigenlijk in een maagje van een kind zou moeten komen.

Dubbel... omdat het ook voor ons heel goed zou zijn en het kind in kwestie waarschijnlijk meer dan voldoende voor handen had. Dat het niet eens op ging, dat de moeder overhield....

Erika
Mama

Lief: +1/-0

« Antwoord #8 Gepost op: April 24, 2010, 09:05:21 »

Ik heb zelfs nog nooit een nipje van mijn eigen bv gehad. Ben op zich best nieuwsgierig naar de smaak maar toch gruwel ik er van, ondanks dat het van mezelf is. Dus van een ander.....

En koemelk drinken we al zolang we ons kunnen herinneren, dat is er met de paplepel ingegoten.
Sigrid
Super Mama

Lief: +5/-0

« Antwoord #9 Gepost op: April 24, 2010, 10:54:16 »

Ik heb van mijn melk pannekoeken gebakken. Ik kolfde als een tierelier. En vermits ik op dieet stond, kon ik zo wel pannekoeken enzo eten

MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué

'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: