Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes af te spelen zonder extra codes te plaatsen. Plaats url van het filmpje (youtube, liveleak, etc) in je post en het forum maakt er bij bekijken of plaatsen automagisch een speler van.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 07, 2012, 07:07:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: BV verboden omdat eten/drinken bij zwembad niet mag...  (gelezen 1639 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Gepost op: Mei 19, 2009, 08:17:53 »

Tja... aan de ene kant... regels zijn regels... tenminste... als een andere moeder haar baby ook geen flesje melk mag geven!
Borstvoedende moeder werd gesommeerd te vertrekken.

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: Mei 19, 2009, 08:17:53 »

mamaMarije
Super Mama

Lief: +25/-0

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 19, 2009, 08:28:04 »

'er zijn immers kinderen aanwezig'

Als ik iets gemerkt heb in mijn 'borstvoedende' leven... is dat kinderen nou net degene zijn die er helemaal geen moeite mee hebben als je bv geeft!
Ook niet als je kindje wat ouder is dan de geaccepteerde 3 maand.

enne.. onhygienisch? Ze sproeide er toch niet mee in het rond lijkt me??  Wat Wat? Wat?
Weet niet hoe jullie borstvoeding geven hoor, maar zelf maak ik niks vies als ik aan het voeden ben.

Denk dat de gemiddelde peuter zonder luier (en misschien zelfs wel volwassenen yugh) een zwembad smeriger maakt dan een drinkende baby.
In dat opzicht zou het idd onhygienisch kunnen zijn om je baby te voeden terwijl je net in het zwembadwater hebt gelegen... voor je baby!
Marloes V.I.P.
Superplusmama
Super Mama

Lief: +21/-2

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 19, 2009, 09:14:42 »

Tja ik vind het een raar verhaal. Gelukkig staat er in het artikel dat de regels inmiddels zijn aangepast.
superlynn
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 19, 2009, 12:31:48 »

Hi,

Het moet niet gekker worden.
Wat een rare mensen zijn er toch, en al die kinders en ook volwassenen die in het zwembad pissen, is dat wel normaal dan???
X

Sigrid
Super Mama

Lief: +5/-0

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 19, 2009, 13:39:35 »

Nou ja, maar met al die kruimeltjes die uit de borst vallen, doet pijn aan volgende zijn voeten. Om nog maar te zwijgen over de afval die nadien kan blijven slingeren als je de borst gegeven hebt .... toch kompleet begrjipelijk hé...  hmmm

MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué

'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 19, 2009, 14:12:59 »

Meiden... het gaat om het principe. Geen eten en drinken in/bij het zwembad, dat was de regel... in welke (charmante en vertederende) verpakking dan ook! Ik kan ook een fles water leegdrinken zonder te morsen... en flesje netjes weer in mijn tas stoppen. Veroorzaak geen vuiligheid of afval.. maar die vlieger gaat natuurlijk niet voor iedereen op. Ze moeten ergens een grens trekken.

En wat de andere kinderen betreft... misschien zijn die het wel zo goed gewend dat ze gelijk roepen: mamaaaa dat kindje mag wel drinken! Waarom wij niet??? Dat die opmerking eerder bedoeld was om het "onzedelijke" in die gozer zijn gedachten te ventileren... laat ik maar ff rusten  Knipoog

Als iemand een flesje kv geeft, gooit die haar (jeez wat zijn die krengen duur) fles ook niet zomaar weg. Dus in principe dezelfde afvalloze voeding. Het is een absurde regel... een (zwem)luier kan ook behoorlijk wat derrie bevatten en wordt lang niet altijd opgeruimd door deze en gene. Da's dan wel weer afval van die (borst)voeding... maarja kan ook geproduceerd worden een paar uur nadat het kind voeding gehad heeft  Knipoog

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
mamaMarije
Super Mama

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 19, 2009, 15:20:35 »

ja maar ik neem haast aan dat je een baby toch ook wel een fles mag geven?!?!!
Een baby houdt zich nu eenmaal niet aan tijden (die van mij tenminste niet  Knipoog)

Je mag op een terrasje ook geen eigen meegebrachte voedingswaren nuttigen.... maar de uitzondering daarop is toch echt babies.... ach ja.
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 19, 2009, 15:46:53 »

Bij DAT zwembad schijnbaar niet....

mamaJohn
Peuter

Lief: +0/-0

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 19, 2009, 22:44:05 »

Dat vind ik erg vreemd.Ik vind niet dat ze kunnen verbieden.
We zijn laatst ook wezen zwemmen en bijna iedereen had drinken en snoepjes e.d mee.
En ik heb mijn zoon gewoon 2 keer gevoed. Geen commentaar gehad.Gelukkig.
Alleen een paar meiden van een jaar of 16 die vreemd keken en wat zaten te brabbelen van : "Kan dat niet ergens anders?".
Ik heb er maar niet op gereageerd en me er verder niet aan gestoord.

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 19, 2009, 23:09:19 »

Het hangt van de regels af en of ze baby's als doelgroep hebben. Bij een babyzwemgebeuren verwacht ik dat beide voedingsmethodes mogen, maar bij een zwemparadijs kan ik me nog voorstellen dat ze eten/drinken in bepaalde locaties willen afdwingen. Prima, dat kan... ik ga mijn kind daar wel zitten voeden. Heb ik nog meer kinderen bij me waar ik op moet letten, kunnen ze echter de boom in, met borstvoeding veroorzaak ik geen extra afval (misschien zwemluiertje, maar die hadden ze anders ook wel gehad)

Vaak is er met een goed gesprek gelukkig nog wel veel mogelijk. In ons geval ook met de allergie, bijna nergens mag je eigen etenswaar meenemen, maar als ik uitleg op welke allergenen ik moet letten... roepen ze al snel: is goed hoor mevrouw, we begrijpen het.

mamaMarije
Super Mama

« Antwoord #10 Gepost op: Juli 29, 2009, 20:15:22 »

oeh die meiden van 16 had ik dan toch wel van repliek gedient ben ik bang  das lekker!
Afgelopen week 2x in zwemparadijs geweest en de gemiddelde 16 jarige die ik daar zag liep in een bikini in het maatje van de 4 jarige dochter van een vriendin van me met de kwabben er overheen (en nee ze waren niet eens allemaal dik, maar gewoon te kleine badkleding) en na een vraag 'moet dat hier' zou ik dus daar iets over gezegd hebben ben ik bang  oepsiefloepsie

@Nynke, met allergie hebben wij ook nooit problemen gehad.
Dan mag je ineens bijna overal je eigen spul eten  goei van je!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: