Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Wie heeft er zin in een forumuitje? Waar zullen we heen en wanneer???
Kijk in verhalen van ouders voor het topic.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 08, 2012, 04:18:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ageeth in het nieuws...  (gelezen 1180 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Gepost op: September 26, 2008, 20:03:39 »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2038814/__Simultane_borstvoeding_voor_record__.html

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: September 26, 2008, 20:03:39 »

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #1 Gepost op: September 26, 2008, 20:07:14 »

Leuk!
Goed gezegd Ageeth!

Ohh ik wil zondag ook. Maar het gaat niet  lukken. Het lijkt me zo gaaf erbij te zijn.
Marloes V.I.P.
Superplusmama
Super Mama

Lief: +21/-2

« Antwoord #2 Gepost op: September 27, 2008, 06:29:55 »

Super Ageeth!!! En de andere dames die zich zo hard inzetten voor morgen natuurlijk ook!! jullie zijn fantastisch!!!

knuffel knuffel knuffel knuffel
Ageeth
Super Mama

Lief: +37/-0

Have a nice day, unless you made other plans

« Antwoord #3 Gepost op: September 27, 2008, 07:18:58 »

Ja, is echt gaaf nu al zoveel pers aandacht voor de Ontmoetingsdag.
We maken er een geslaagde dag van!
Echt super, vandaag nog een aantal dingen regelen en phoe we hebben met zijn allen al een hoop werk verzet.

Groet Ageeth

Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl

astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-1

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #4 Gepost op: September 30, 2008, 18:59:22 »

bloost de pan uit lees het nu pas, maarre Ageeth: dit is okee dit is okee dit is okee

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
She
Peuter

Lief: +1/-0

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 01, 2008, 06:57:26 »

Ik ben helemaal blij verrast door alle aandacht voor de ontmoetingsdag van dit jaar.
En oh, wat is het nodig... (ik was verhinderd zondag, maar ben nu het www aan het afstruinen over nieuws erover  smile ):
open ik net het artikel van de Telegraaf, wat staat er voor Goog le ad vertentie naast:

Baby- en borstvoeding
Om te beginnen.... Borstvoeding!
Alle vragen over babyvoeding.
www.n*********kindervoeding.nl

Wat Wat? Wat?   Van het lachen of wat?   potjandorie an toe!

Maar dames: fijn dat de media zo veel aandacht hebben/hadden dit jaar.
Kennelijk is BV toch wel hot  tong

She, mem van A (2006) en R (2008)
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 01, 2008, 07:10:31 »

Of we maken het hot!  tongflipper

Moet ook wel met al die flessengoeroe.  das lekker!
Is toch waar ook?
Als ik hier rondkijk in mijn omgeving hoeveel er toch de fles geven.  doh
Marloes V.I.P.
Superplusmama
Super Mama

Lief: +21/-2

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 01, 2008, 08:05:21 »

Ik heb het idee dat heel veel mensen de verkeerde instelling hebben. Ze zeggen van tevoren dat ze gaan proberen borstvoeding te geven maar roepen meteen al dat als het niet lukt dat ze overstappen op kunstvoeding. naar mijn idee is dat de verkeerde houding. Ik zei altijd dat ik borstvoeding zou geven. En als het niet zou lukken zou ik alle hulp die ik maar kan vinden inschakelen. mijn houding is altijd geweest dat ik borstvoeding zou gaan geven en geen problemen verwachtte omdat miljarden vrouwen het al voor mij hebben gedaan. Ik heb dan ook heel wat afgejankt bij de oudste twee toen ik moest stoppen omdat mijn eigen gezondheid in gevaar was  Van het lachen of wat? Van het lachen of wat? Van het lachen of wat? en kan er nog steeds tranen om laten dat het bij hun niet langer kon.

knuffel
She
Peuter

Lief: +1/-0

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 01, 2008, 10:46:30 »

Helemaal met je eens. "Proberen" BV te geven, "proberen" te stoppen met roken (dat hoor ik in mijn spreekkamer vaak), het is allemaal een beetje van hetzelfde en impliceert al heel snel dat het allemaal niet gaat lukken.

She, mem van A (2006) en R (2008)
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 01, 2008, 11:15:34 »

Je eigen instelling doet inderdaad ook heel veel!

Ik ben er eigenlijk altijd klakkeloos vanuit gegaan dat het borstvoeding geven gewoon ging lukken. En dat deed het ook!  lol
Waarom zou het niet lukken? Ik heb daar nooit zo over nagedacht.
Bij Debbie heb ik wel een keer LLL gebeld omdat hij steeds losliet. Op hun advies naar de huisarts gegaan en toen bleek ik en zij spruw te hebben. Maar eigenlijk niets meegemaakt wat niet op te lossen was.
Dachten alle mensen maar zo.  zucht
Dan werd ik ook niet zo raar aangekeken dat ik nog borstvoeding geef. Ja eigenlijk maakt het me niet uit waar ik ben. Als Nele dorst heeft krijgt ze te drinken.  zucht

Marloes, wel fijn dat je nu zo lekker lang bv kan geven he? Helemaal toppie joh!  dit is okee

Sheila, wat zeg jij dan als iemand weer zegt; Ik probeer...

knuffel
« Laatste verandering: Oktober 01, 2008, 12:02:50 door mamatorist » Gelogd
ilie
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 03, 2008, 07:05:28 »

Waarom zou het niet lukken?

Maar eigenlijk niets meegemaakt wat niet op te lossen was. Dachten alle mensen maar zo.  zucht

Anouschka, ik denk dat je inmiddels genoeg tijd op dit forum hebt doorgebracht om te weten dat het soms echt niet lukt met de bv.
Je kan soms erg veroordelend en kwetsend uit de hoek komen. Misschien bedoel je het niet zo, maar ik heb al vaker dingen van je gelezen die mij iig erg raakten.

Groetjes

Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 03, 2008, 08:03:33 »

Hey,

Anouschka typt haar antwoorden altijd met de meeste zorg en respect. Dat haar instelling is: waarom zou het niet lukken? Is toch niks mis mee? Heb haar nog nergens een moeder zien veroordelen waarbij de borstvoeding wel is misgelopen (veelal dan als oorzaak geen adequate hulp, of te late adequate hulp). Ze geeft hier nu puur een reactie op mensen die aan de borstvoeding beginnen met een instelling: ik ga het proberen...
Ik heb haar nog nergens zien veroordelen dat een moeder voor de fles koos.

Isolde, ik weet hoe jij hebt lopen knokken om het bij jou goed te krijgen en dat je toen dat niet werkte, bent overgestapt op het kolven. Super dat je dat voor je mannetje gedaan hebt!

Dat Anouschka jou met bepaalde bewoordingen toch gekwetst heeft, vind ik heel jammer. Maar denk niet dat het aan Anouschka haar typwijze of denkwijze ligt, maar meer aan het gevecht wat jij hebt moeten leveren en de pijn die het je gedaan heeft. In de meeste gevallen ligt het "mislukken" van de borstvoeding aan slechte begeleiding in het begin.
Jij gaat er nu toch ook weer helemaal voor? Met alle kennis en ervaring die je in de afgelopen jaren hebt opgedaan? Je gaat het niet puur 'proberen' al zal je misschien wel eerder andere keuzes maken om niet weer door die hel te moeten gaan.

knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Nicole
Moderator
Super Mama

Lief: +11/-0

« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 03, 2008, 08:32:02 »

Weet je wat het ook is, als je iemand de fles ziet geven weet je ook niet dat er bv in kan zitten, eigenlijk zou er groot op moeten staan, HIER ZIT BV IN !!!!!!!!

Heb zelf ook ruim 14 maanden ft gekolft en ga er nu nog harder aan werken om bij de volgende uk de bv te laten slagen, inderdaad met alle kennis die ik nu weet, nu weet je dat je toch best een groentje bent als je een 1e kindje bv geeft en het gaat niet bij iedereen zo vanzelf sprekend, maar we hebben er toch mooi alles aan gedaan om toch die gezonde bv te kunnen geven.

knuffel Nicole

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 03, 2008, 08:34:20 »

Hoi Isolde,

Het is zeker niet mijn bedoeling om jou of wie dan ook te kwetsen!
Dat zou nog niet eens in me opkomen!

Maar ik bedoel met "waarom zou het niet lukken" echt de mensen die ervanuit gaan al voordat ze borstvoeding geven, dat het niet gaat lukken. DAt kunnen ze van te voren toch niet weten? Okee, of er moet iets medisch fout zitten. Dat kan. Maar wanneer je normaal gebouwd bent en normale borsten hebt, normale bevalling, kortom alles volgens het boekje, dan ga je er toch op voorhand niet vanuit dat het niet gaat lukken?
Dat vind ik zo fout, van te voren al bepalen dat het waarschijnlijk toch niet gaat lukken.

Hopelijk heb ik nu niet iets kwetsend gezegd?  Wat zeg je me daar? DAn mijn excuses daarvoor. Dat is echt niet mijn bedoeling.  geen idee

En dan wil ik ook nog zeggen, echt waar, van diep uit mijn hart, dat ik respect heb voor diegenen die full-time kolven. Dat vergt pas een doorzettingsvermogen. Misschien nog wel meer dan life de borst geven.

Nynke, bedankt voor je lieve woorden!
Ik mag van mezelf op het moment niet teveel op het forum komen. Ik sta hier giga achter met werk. Dat moet aan kant. Want ik word keichagerijnig en gestresst van de rommel om me heen. Gisteren, ondanks tegenslagen, toch al veel opgeruimd. Ik ga vandaag nog lekker verder. Dit weekend ook druk. We vieren John zijn verjaardag. Dus als je me mist? Ik ben jullie niet vergeten hoor!
 knuffel

(pfff... Jurriën brak gisteren zijn sleutel in zijn kluisje op school. Vanmorgen schijnt hij gevallen te zijn en is zijn fietslamp kapot. Hem moet ik misschien nog ophalen. Dus daarmee heb ik het ook nog druk.  zucht)

knuffel
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: