ik heb gebruikt voor de cake zelf:
Vanille cake mix: van lhian's kitchen is het merk
Ingredienten :
rijstemeel, suiker( is normale kristal suiker , bakpoeder gv, zout, vanille poeder
en ei vervanger
de enige manier waarop ze suiker neit zou mogen is van wege diabetes, dan zou ik sowieso geen taart maken, want suiker zit veel in gv producten! normale suiker is geaakt van sukerieten.
Voor de MMF heb ik marshmellows gebruikt van frisia zijn glutenvrij, en de glucose is van suiker.
Als het glucose van tarwe is moet dat er bij vermeld staan!!!
zit verders niets in wat niet mag
En poedersuiker en water.
Ik heb de cake gebakken en af laten koelen, daarna in repen gesneden en een kommetje met huishoud folie bedekt.
En zo de kom een laagje cake een laagje slagroom.
Bij de apotheek kan je kerutabs krijgen, ik heb een liter slagroom gebruikt en daar drie tabletten in verpulverd en nog slagroom versteviger erdoor heen gegooid.
De kerutabs zet de lactose nl om in lichaams eigen lactase!
en daarmee die laag afgesmeerd, volgende laag en zo dus het schaaltje bedekken. en zo even in de koelkast gezet terwijl ik de MMf maakte.
Zorg voor een schone keuken en je poetsdoek bij de hand en niets met gluten erbij in de buurt.
Marshamallows in een bakje egdaan wat water en in de magnetron en roeren en poeder suiker bij gegooid tot dat het echt niet meer door te komen is..
kwak poedersuiker op aanrecht blad ( gedesinfecteerd enzo eerst) en kneden maar tot je een mooie bol kan maken.
Deegroller inpoederen en rollen. en een mooi groot rond vlak maken.
Boltaartje op een plaat/schaal omkiepen en je hebt als het goed is een mooi halve bol.
Als je de marshmellows pakt die rose zijn lkrijg je een rose fondant hoeft niets bij toegevoegd.
Je kan de witte eventueel los doen voor decoratie dingetjes.
De lap fondants leg je over de bol en laat em lekker golven als een mooie rok.
Koop bij de action een barbiepop ofzo en sloop er de benen af en maak er een rieje/sateprikekr aan vast zodat ze blijft staan en die steek je in het midden.
Je snijdt de restjes van de jurk af en kneed die en maakt een reepje en maak je het lijfje mee
alles plakt gewoon met een piepbeetje water.
et voila een prinsessen taartje!!
je kan ook de fondants kleuren bijv. met kleurstof maar die kon ik hier nergens vinden.
En dan bijv. gladstrijken en een 2 uisnijden en met een uitstekertje figuurtjes erop plakken.
Maar de prinsessen taart was hier echt een hit